Dinsdag 15 augustus 2023 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 augustus 2023 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

15 Augustus 2023 | Indonesië, Gili Trawangan

De bedoeling is dat we om 08.00 uur gaan ontbijten, maar Sanne heeft zo’n ontzettende hoofdpijn dat we haar eerst even laten liggen. Ze heeft net overgegeven van de pijn in haar hoofd. We gaan eerst de was sorteren en naar de receptie brengen. Deze is dan vanavond klaar. Om 09.00 uur zitten we weer lekker aan het strand in de schaduw te ontbijten. We bespreken wat we willen doen. We gaan voor nog een dag fietsen huren. Daarmee fietsen we naar de winkeltjes en gaan even souvenirtjes kijken. Daarna fietsen we nog een rondje en gaan snorkelen. Bart roept al heel snel: Een schildpad. We lopen naar Bart toe, ja lopen. Zo ondiep is het nog. De schildpad zit op zijn gemak te eten. Dan zwemt hij soms even naar boven om adem te halen. Zo grappig als je alleen dat hoofdje boven water ziet en dan laat hij zich heel relaxt met de stroming meedrijven en gaat weer wat eten. Soms moesten we gewoon oppassen, want dan zwom hij naar je toe. En aanraken willen we niet. We willen op gepaste afstand alleen kijken. Na het snorkelen gaan we douchen en je raadt het al, lekker eten op het strand. Nu kan het nog. Morgen vertrekken we weer van dit geweldige eiland. Na het eten fietsen we over de strip om maar weer te pinnen en een overheerlijke smoothie te halen. Als we staan te wachten, komen Sanne en Lieke een bekende tegen van de carnaval in Hoogland. Wat een klein wereldje is het toch. Dan gaan we nog een keer snorkelen en liggen op een bedje op het strand. Nou ja liggen… Sanne komt het water uit en heeft met haar enkel het koraal per ongeluk aangeraakt (het is eb). Het zijn twee diepe schrammen en door het water bloedt het best erg. Wendy gaat een gaasje halen en betadine. Wat doet Sanne, ze maakt een foto van haar enkel en het bloed en de twee schrammen en laat dit aan een paar vrienden zien met de tekst erbij; zojuist aangevallen door een haai. Het is bedoelt als een geintje maar iedereen gelooft het en Sanne heeft het een en ander uit te leggen. We gaan terug naar de kamer, douchen en Sanne en Wendy gaan toch even naar een apotheek/dokter voor de 2 diepe schrammen van Sanne. We krijgen wat gaas en een soort antibiotica voor tegen een infectie. Daarna gaan we op zoek naar een restaurantje. We gaan vanavond weer eens lekker Indisch eten. Erg lekker maar wel een beetje spicy. Reinier en Bart kunnen hier heel goed tegen. De rest wat minder. Na het eten stappen we weer op onze fiets en fietsen gezellig op de strip. Wat een drukte. Overal mensen, en je hoort bij ieder restaurant, uitgaansgelegenheid leuke muziek of een bandje. Sanne en Reinier nemen nog een ijsje. We gaan omdat het de laatste avond op Gili Trawangan is, nog een keer met z’n allen voor een massage. Hahahaha een massage in een nachtclub. Heel apart en erg leuk. Daarna gaan we naar huis. Sanne en Lieke gaan nog een drankje drinken. Ze willen 1 avond even kijken hoe het is op Gili T.

• 16 Augustus 2023 - 01:10

Mama:

Dit was weet een geweldige leuke dag. Jammer van de hoofdpijn en schrammen van Sanne. Maar verder een relaxte leuke dag.