Donderdag 24 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Donderdag 24 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 Augustus 2023 | Indonesië, Kuta

We worden wakker en zijn nog helemaal vol van het feit dat we onze duikbrevetten hebben gehaald. We gaan om 07.15 uur eten, want om 08.15 uur gaan we weer op pad. Vandaag staat Waterbom op het schema. Dit is een schitterend waterpark met geweldige glijbanen. We zijn hier 8 jaar geleden geweest en wilden heel erg graag terug. Waterbom staat al jaren op nr. 1 van Azie en nr. 3 van de wereld en wij gaan er vandaag naar toe!!! We kopen bij de ingang kaartjes en dan krijg je een bandje waar je geld op zet en daar betaal je dan mee in het waterpark. Als we langs de security lopen en onze rugzakken worden gecontroleerd, halen zo ons zelf meegenomen eten uit de tas (ja, we zijn immers Nederlanders). Dit mag niet. Wat wel mooi is, is dat het wordt bewaard en dan krijg je het als je weggaat weer terug. Dan gaan we eerst op zoek naar ligbedjes en dan natuurlijk zo snel mogelijk van de glijbanen. Het wordt de lazy river als eerste. Wat een mooi aangelegd park is het. Zo ontzettend schoon, je loopt in een soort tuin en alles is breed opgezet. Na de lazy river gaan we voor de actie en gaan van de snelle glijbanen. Het is vandaag niet druk. Daar zijn we erg blij mee. Het is gewoon gezellig. Er zijn geen rijenlang voor de glijbanen. Het langste wat we gewacht hebben is 10 minuten. De boomerang en de matjes zijn onze favoriete glijbanen. Deze gaan zo ontzettend hard, echt super. ’s Middags gaan we lunchen op het park. Er is een plein met allemaal eettentjes. Van Indonesisch tot Chinees, Mexicaans, Westers, pasta en pizza. We bestellen bij 1 mevrouw en dan wordt het van alle verschillende tentjes gebracht. Na onze lekkere lunch gaan we weer snel naar de glijbanen. Bart en Reinier willen liever relaxen op een ligbedje, dus gaan Sanne, Lieke en Wendy met z’n drietjes op pad. We hebben erg veel lol. We gaan tussendoor even terug om smoothies, koffie en popcorn te kopen. Dan gaan we nog een rondje glijden. Als Sanne het even voor gezien houdt, gaan Lieke en Wendy door. We gaan van de matjes. Dan nog een keer, nog een keer, nog een keer enz. De badmeesters moeten erg lachen. We hebben zoveel gelachen. We deden wedstrijdje (twee glijbanen naast elkaar) en voordat je heel hard naar beneden gaat, kom je uit een buis. We probeerden tegelijk uit de buis te komen. Dit is 2x gelukt. Dit was zo grappig, want je gaat echt keihard. Helaas sluit het park om 18.00 uur. Het geld wat nog op je bandje staat, krijg je bij de kassa terug. Ook worden er in het park foto’s van je gemaakt. Deze scannen ze op je bandje en kun je dan voordat je weggaat allemaal bekijken en eventueel kopen. We lopen terug richting het hotel en begint dat een massage best wel fijn zou zijn. Iedereen is het met haar eens en gaan eerst een massage van een uur doen. Heerlijk!! Dan gaan we douchen, aankleden en met een taxi naar het pleintje waar we de eerste avond hebben gegeten. Er is weer live muziek. Erg gezellig. Ook nemen we een taxi terug. Lieke is op en ontzettend moe. We eten nog een ijsje en gaan dan terug naar ons hotel. Wat een super dag weer.

• 24 Augustus 2023 - 21:18

Mama:

Heerlijk dat park Waterbom. En erg mooi. Enfin jullie hebben de glijbanen weer extra glad gemaakt door zoveel te gaan. En dan gezellig eten op het pleintje. En nu voldaan in jullie bedje slapen. Morgen weer een dag.