Maandag 21 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Maandag 21 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Maandag 21 augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

21 Augustus 2023 | Indonesië, Kuta

De wekker gaat vroeg want we beginnen vandaag weer aan een nieuw avontuur. Reinier, Lieke en Wendy lopen met de koffers naar ons laatste hotel. De bedoeling was in een luxe hotel te eindigen en daar de laatste paar dagen bij te komen van alles wat we meegemaakt hebben. Maar toen kwam Sanne met een idee om ons duikbrevet te gaan halen. We hebben thuis onze theorie gehaald en vandaag begint onze driedaagse praktijkcursus. We hebben een luxe hotel maar zijn er niet veel. Dus genieten maar van de tijd die we nog hebben. We komen bij ons nieuwe hotel aan om onze koffers vast te brengen en in te checken. Wat een mooi hotel is Kuta Heritage Beach. Ze geven aan dat ze de koffers straks vast naar de kamers brengen. We gaan naar ons huidige hotel en gaan daar ontbijten. Om 08.30 uur worden we opgehaald door Edy (onze duikinstructeur) van Joe’s Gone Diving. We rijden naar Sanur waar we vanochtend eerst de theorie opfris hebben. Na de theorie staat er een lunch voor ons klaar. Na de lunch leren we hoe we onze duikuitrusting klaar moeten maken en hoe we alles moeten aantrekken en uittrekken. Dan gaan we het zwembad in. We gaan onder water en Wendy komt al snel weer boven. Wat vreemd om onder water adem te halen. Nog een keer proberen. Het is lastig en Wendy gaat weer naar boven. Ze ziet dat Reinier, Bart, Sanne en Lieke nog onder water zijn. Wat ontzettend knap van ze. Wendy probeert nog een paar keer, maar het lukt niet. Ze zit zo hoog in haar ademhaling, heeft weinig lucht en het lukt gewoon niet. Sanne zegt dat ze het ook lastig vindt, maar heeft veel aan haar ademhalingsoefeningen die ze geleerd heeft i.v.m. longcovid. Wendy zegt dat het niet lukt en staat op het punt om te gaan huilen. We hebben 3 instructeurs. 1 (Ceasar) neemt Wendy apart en samen gaan ze het weer proberen. Eerst boven water (dat vindt ze al lastig) en dan onder water. Ceasar zegt dat het een gevecht in je hoofd is en dat Wendy dat moet proberen om te zetten. We doen het stap voor stap en het lukt. Ze blijft langer onder water. Reinier, Sanne, Bart en Lieke doen inmiddels allerlei oefeningen voor mocht er iets fout gaan, hoe je dan moet reageren. Zo goed van ze. Ze zitten inmiddels al een poosje op de bodem van het zwembad. Wendy doet alle oefeningen 1 op 1 en het lukt. Rond 17.00 uur zijn we klaar met duiken. Morgen gaan we naar de zee. Ohhh nieuwe uitdaging. Wendy vraagt of Ceasar morgen ook mee gaat. En wat denk je? Nee. Hij heeft een andere klas. Hoe moet dit nu? Oke, eerst maar even bijkomen van vandaag. We gaan terug naar Kuta naar ons nieuwe hotel. We komen op de kamer en daar staat toch een groot bed. Niet normaal zo groot. We gaan douchen en daarna eten. We komen uit bij het restaurant naast ons hotel. We gaan eten op de rooftop. Ieder kwartier is er vuurwerk. Erg leuk om vanaf je tafel te zien. Lieke krijgt dan een buikpijnaanval. Deze heeft ze soms. Zo naar voor haar. Als ze wat gegeten heeft, gaat het wat beter. We halen nog een super lekkere Mc flurry kitkat (ja alweer) en gaan terug naar ons hotel. Erg moe maar trots wat we vandaag gedaan hebben.

• 21 Augustus 2023 - 21:11

Mama:

Nou, ik vind dat duiken heel wat hoor! Knap van jullie dat het gelukt is om onder te blijven. Het zal ook op een gegeven moment wel een gewenning zijn. Maar ik waag me er niet meer aan.

En nu morgen in de zee. Heel veel succes en let goed op. Geniet eerst maar van jullie hotel en een goede nachtrust.

• 21 Augustus 2023 - 22:45

Astrid :