Maandag 14 augustus 2023 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Maandag 14 augustus 2023 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Maandag 14 augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

14 Augustus 2023 | Indonesië, Gili Trawangan

We hebben de wekker om 05.20 uur gezet want we willen de zonsopgang zien op het strand. Dan ziet Wendy een bericht van de ING dat ze de creditcard geblokkeerd hebben, omdat ze vermoedens hebben van fraude. Wat is dit nu weer???? We kunnen nog net met Nederland bellen omdat ze bijna sluiten. Wendy krijgt een mevrouw aan de telefoon. Wendy zegt dat we de creditcard als back-up hebben, niet betaald hebben met creditcard alleen dat we sommige hotels betalen via creditcard via Booking.com. Nu blijkt dat er gisteren een paar keer door een taxibedrijf geld van de creditcard is geprobeerd te halen. Ik zeg dat wij dit niet zijn want op Gili Trawangan rijden geen auto’s. Alleen paard en wagen en fietsen. De mevrouw van de ING legt uit dat er al bij veel mensen geld is geprobeerd te halen door Lift. Waarschijnlijk is er bij een bedrijf een hack geweest en hebben ze onze gegevens nu. De creditcard is nu geblokkeerd en krijgen na de vakantie een nieuwe. Voor nu moeten we dus alle hotels cash betalen of met pin. Gelukkig is het niet gelukt om geld van de rekening te halen, maar mevrouw van ING zegt, dat ze anders hele rekening leeg trekken. Vandaar de blokkade. Pfff wat een gedoe. Maar lang tijd om erover na te denken hebben we niet. We moeten opschieten, anders is de zon al op. De zon komt precies aan onze kant van het hotel/strand op. Dit is erg mooi om te zien. We gaan meteen zwemmen in de zee. Erg leuk. Maar dan voelen we soms een paar echt gemene steken. We weten niet wat het is en zwemmen door. Dan gaan we op het strand zitten en genieten van het uitzicht. We krijgen wat rode bultjes op ons en het brandt heel erg. We hadden het gisteren ook een klein beetje, maar niet zoveel als vandaag. Het schijnt van een kwal te zijn. Veel tijd om erover na te denken hebben Lieke en Wendy niet, want ze gaan om 07.00 uur een yogales volgen. Dit is bij een bedrijf boven en alles is open met uitzicht op de zee. Er is nog een mevrouw uit Nieuw Zeeland en de instructeur. Het is erg leuk om mee te maken en ook zwaar. Pfff dit is werken. De instructeur is zo ontzettend lenig, niet normaal. Wij zitten hem aan te kijken van, hoe dan? Vergelijking: de instructeur is een elastiek, wij een houten stok. We doen ons best en we hebben plezier. Na onze yogales vinden we dat we wel een lekker ontbijt hebben verdiend. We eten gezellig met z’n vijfjes op het strand. Wat een leven zo. Strak blauwe lucht, zee zo blauw nog nooit gezien, samen met z’n allen lekker eten, niet op de tijd hoeven te letten en alleen maar doen waar je zin in hebt. Na het eten gaat Sanne heel even liggen. Ze heeft erge hoofdpijn om daarna fietsen te gaan huren. We smeren ons in met afterbite op de rode plekken. Wat brand dit zeg. Zo vreemd, we voelden alleen de gemene steken, maar hebben niets gezien. Misschien maar beter ook. We gaan met de fiets een heel rondje rond het eiland langs de zee. Wat een gezellig eiland is dit toch. Overal hoor je hele relaxte muziek van Bob Marley. Niemand maakt zich druk, iedereen loopt lekker op slippers en in badkleding. Ook op straat. We stoppen bij mooie plekjes om foto’s te maken en om te kijken of we kunnen zwemmen. Dan zien we ineens weer een schildpad boven water komen. Dit is zo grappig om te zien. Is toch geweldig. Sta je bij de zee te kijken, komt er ineens een schildpad boven drijven. We besluiten om bij ons hotel te gaan snorkelen. Moeten echt even afkoelen. Het is erg warm. We zien mooie vissen en dan ineens horen we een luid geroep. Er blijkt iemand in nood te zijn. We zien diegene iedere keer kopje onder gaan. Gelukkig waren er mensen in de buurt en konden meteen helpen. Het loopt goed af, en toch maakt dit indruk. We gaan op het strand even wat drinken en wat chips eten. Dan naar het hotel douchen, omkleden en lekker bij een restaurantje op het strand eten. Hoe leuk is het om met je blote voeten in het zand in een restaurant te eten. Was weer erg lekker en gezellig (broeken gaan al strakker zitten). Na het eten nog even een boodschap doen en Sanne, Bart en Lieke gaan vast terug naar het hotel. Daarna gaan Sanne, Lieke en Wendy naar de andere kant van het eiland om de zonsondergang te zien. Volgens Sanne en Lieke moet je dan bij een roze tentje zijn. Dit is helemaal hip volgens tiktok. We gaan erheen en wat blijkt, je moet per persoon een minimum aan drankjes afnemen. Dit doen we niet en gaan naar het tentje ernaast. Hier hebben we gewoon een drankje besteld en zaten op van die zitzakken naar de zonsondergang te kijken. Aan de overkant is een bedrijf waar je kunt paardrijden. Eerst denken we, ja dat willen we ook. Hoe gaaf is het om paard te rijden op het strand. Maar dan zien we hoe de paarden behandeld worden. Dit is verschrikkelijk. Zo zielig om te zien. Nou, dit gaan we dus niet doen. Dan komen Reinier en Bart ook nog even naar de zonsondergang kijken en daarna gaan we weer op zoek naar een restaurantje aan het strand. Nu kan het nog. Erg lekker gegeten en lopen daarna nog even naar de Pasar Malam voor een toetje. Erg lekkere gebakjes gekocht en een smoothie. Dan gaan we met z’n allen een full body relax massage doen. Zo leuk met z’n vijfjes. We kiezen voor relaxing met de Thaise massage nog in ons achterhoofd hahahaha. Dit was zo ontzettend fijn. We liggen met z’n allen naast elkaar. Dit uur vliegt voorbij en vinden het jammer dat het voorbij is. We gaan voldaan naar huis en denken allemaal, misschien morgen nog een keer?

• 14 Augustus 2023 - 21:16

Mama:

Nou, dat was een goed begin van de dag, dat met die creditkaart. Maar gelukkig geen geld er afgehaald.

Lijkt mij ook leuk een yogales in de tropen. En dan nog die lenige Harrie erbij en je dag begint goed.

Jullie eten wel iedere dag lekker zeg. Niets te doen en het het wordt voor jullie gemaakt. En dan de massages, heerlijk.

Ik moet het hier zelf doen, maar ja verschil moet er zijn toch?

Nu liggen jullie alweer te slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

• 14 Augustus 2023 - 22:56

Ed Faeber:

Wat een toestand met de cred.card. is mij ook eens overkomen, heb daarom zelfs twee kaarten, een goedkopen van de anwb en nog een bij een andere club. Is jmmer voor de kosten want met de cred card betalen bij hotels en restaurants is goedkoper dan steeds naar de flappentap. Sterke er mee,

Ed (een toevallige voorbijganger)

• 14 Augustus 2023 - 22:56

Ed Faeber:

• 15 Augustus 2023 - 13:19

Sandra Stevenhaagen :

Wat eten jullie vaak op een dag....!!!!!!