Zondag 30 juli 2017 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Zondag 30 juli 2017 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Zondag 30 juli 2017

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Zondag 30 juli 2017
Vanochtend ging weer vroeg de wekker (05.15 uur). Om 06.00 uur ontbijten en om 07.00 uur stapten we de auto in. Dit was St. Pete (Clearwater Beach). Wat gaat de tijd toch snel. Nu op weg naar Orlando. Rond 09.00 uur waren we bij de garage van Volcano Bay. Dat is het waterpark van Universal Studios. Het weer was bewolkt maar wel warm. Eerst met de shuttle bus naar de ingang. Wat een mooi park is het zeg. We kregen allemaal een tapu tapu om. Dat is een horloge en daarmee kun je 1 glijbaan per keer mee inchecken. Dan krijg je de wachttijd op je horloge. Bijvoorbeeld 60 minuten. Dan krijg je over een uur een melding dat je nu mag komen en hoef je niet meer een uur in de rij te staan. De eerste glijbaan was meteen raak voor Reinier. Uiteraard ging hij de hele baan achteruit en als hij ergens niet tegen kan is het achteruit gaan en niet zien waar we naartoe gaan……. Resultaat: duizelig en misselijk. Reinier was dus weer klaar voor de hele dag. Hij heeft lekker bij de overkapping met zijn tablet boeken zitten lezen (met dank aan Bart en Nelleke). Wij konden voluit gaan. Wat een leuke glijbanen en wat gingen ze snel. Vooral de blauwe. Dat is een soort boomerang waar je met z’n vijven in kan. Echt we gingen zo hard. We hebben weer voor tien zitten gillen. Daarna een paar keer een river gedaan met banden. Maar dit was geen lazy river maar een river met hoge snelheid. Volgens Sanne, Bart en Lieke zat er ook een soort tsunami in. Om de zoveel tijd kwam een enorme golf met heel veel kracht de river in. Nou Lieke zat er vol in. Wendy wel even geschrokken dat ze niet om zou gaan, maar Lieke vloog over de golven heen en lachen dat ze deed. Nu was het natuurlijk de kunst om iedere keer precies op die golf te komen. Wat alleen jammer was, was dat het weer ons een beetje in de steek liet. Af en toe hadden we een bui, maar in het begin was het niet zo erg. Nat was je toch. Toen gingen we een glijbaan met matjes doen. Helaas hadden mama en Sanne zich pijn gedaan en moesten we toch even langs de EHBO. Ze hadden namelijk door de snelheid allebei een arm verbrand. Na wat parafine en een roze gaasje, konden we weer verder. We gingen nu naar kano’s. Je zat dan in een kano en ging de glijbaan af maar ook weer op. Het was een soort achtbaan maar in de vorm van een glijbaan. Zoooo gaaf. Alleen toen begon het. We kregen weer zo’n tropische bui op ons hoofd. En met tropische bui bedoel ik: de sluizen echt open. Toen kregen we het wel koud, maar bikkels als we zijn bleven we natuurlijk wel in stromende regen in de rij staan. Het was het echt waard. Daarna zijn we als verzopen katten terug naar de bus gegaan. Maar dan komt het ergste….. de airco in de bus. Ohhhh we waren net bevroren ijsjes en dat terwijl het buiten toch echt dik 30 graden nog was, maar ja je went aan de warmte. Maar goed. We hebben een hele leuke dag gehad. Toen naar het hotel. Daar weer in de rij (alsof we dat nog niet gedaan hadden) en toen kwam de bonus….. volgens die man van het hotel moesten we twee keer zoveel betalen.. Nou dat dacht ik toch niet. Dus meteen booking.com gebeld en zij gaan het voor ons uitzoeken. Als eerste ontdooit onder de douche en daarna uit eten bij Cici’s Pizza’s. Dat is een ‘vreetschuur’ met all you can eat pizza, salade en toetjes. MMMM erg lekker. Nu terug naar de kamer en moe maar tevreden naar bed.