Dinsdag 1 augustus 2017 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 augustus 2017 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 augustus 2017

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag 1 augustus 2017
Vanochtend vroeg de wekker gezet, alleen kreeg niemand wakker. Hummmmm en nu? Reinier toch geprobeerd wakker te maken en gevraagd wat we doen. Nu begon Lieke gisteren ook te klagen (en dat terwijl ze al de hele dag eigenlijk pijn had) met pijn in haar linkeroor. Afgesproken om iedereen toch nog maar even een half uurtje te laten liggen, voordat we weer aan een nieuwe volle leuke dag gaan beginnen. Vandaag staat namelijk Holywood Studios van Disney op de planning en dat betekent….. The Tower of Terror!!!! En dat is gaaf. Maar goed ik loop vooruit op de dag. Eerst weer lekker ontbeten in ons inmiddels vertrouwde hotel. We waren rond 09.00 uur in het park. Meteen maar even de fastpass ingeschakeld voor vandaag en daarna naar een show van Frozen. Nu is iedereen in Amerika echt helemaal lyrisch over Frozen. Tegen het absurde aan, maar ja dat vinden wij nuchtere Nederlanders al snel. Het was een hele leuke show en we verbaasden ons over hoe alle Amerikanen het geweldig vinden om mee te doen en te zingen. De show was echt grappig en Bart lag helemaal in een deuk vanwege de hele droge humor. We hebben vandaag ook nog een show gezien van Belle en het beest. Echt ontzettend mooi. Onze klapper kwam natuurlijk toen we in The Tower of Terror gingen. Wat een geweldige attractie is het toch en we hebben onze longen weer uit onze lijfjes gegild hahahaha. Er zaten een paar kleine kinderen in waarvan we al dachten of dit verstandig was. Nou je begrijpt dat dit dus niet het geval was. Huilend kwamen ze er uit. Een meisje zat onderhand onder de beugel (toch knap hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen tijdens de rit). Dan was er ook nog een hele gave achtbaan waarin je afgeschoten werd. Tijdens de rit hoorde je weer muziek. Lieke kwam met haar hand op haar oor uit de attractie. Gaat niet goed dus met haar. Het is met Lieke soms heel erg moeilijk want ze zegt heel slecht als ze pijn heeft en ze weet dat als ze het zegt we natuurlijk actie gaan ondernemen. Maar we zagen nu al aan haar dat het niet ging. Eerst eten bij de Burger King en daarna besloten om eerst een dokter te bezoeken. We hadden vanmiddag al wel voor de zekerheid onze verzekering gebeld want we praten hier wel over Amerika. Maar goed, eerst maar naar het hotel en daar navragen. Ze verwezen ons door naar CVS en daar was een dokter. We hadden nog een half uur voordat ze gingen sluiten. Komen we daar aan, blijkt dat de dokter er nog wel is maar geen patiënten meer aanneemt voor vandaag. We hebben haar gesproken en wat een K^&%$#$%^^ wast dat zeg. Ze wilde Lieke niet meer helpen want ze ging sluiten. Dan moesten we maar naar het ziekenhuis. We konden op onze kop staan maar ze deed het niet. Dus toen naar het ziekenhuis. Wel snel want we wilden daarna nog terug naar het park want we wilden nog in onze favoriete attractie en naar een paar mooie vuurwerkshows en natuurlijk naar Star Wars. Maar goed, eerst ziekenhuis. Daar aangekomen eerst allerlei formulieren ingevuld en met onze verzekering thuis gebeld. Daarna gewacht en gewacht en gewacht. Toen drong het toch wel door dat we Disney niet meer gingen redden, helaas. Reinier heeft mama, Sanne en Bart naar huis gebracht en Lieke is met Wendy in het ziekenhuis gebleven. Reinier zou ons daarna weer ophalen. Ze hebben Lieke onderzocht en inderdaad een oorontsteking. Maar met antibiotica en ibuprofen mag ze vrijdag toch vliegen. (Lieke was stiekem toch een beetje teleurgesteld dat ze vrijdag mag vliegen, ze hoopte toch ergens dat we langer moesten blijven). Toen nog wachten op de antibiotica en papieren. En we wachten en wachten en wachten. Inmiddels al twee uur daar en eindelijk mochten we gaan. Nu terug in het hotel en Lieke snel naar bed brengen. Morgen weer nieuwe kansen.