Donderdag 10 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Donderdag 10 augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

10 Augustus 2023 | Indonesië, Kuta

De wekker gaat om 03.50 uur. Helaas zit onze reis in Thailand er op. We checken om 05.00 uur uit, krijgen een ontbijtbox mee en de taxi staat al klaar. Deze brengt ons naar het internationale vliegveld van Phuket. Dit is ongeveer 45 minuten met de auto. Als we aankomen moeten we nog even wachten voordat we de koffers kunnen inleveren. Dan gaan we maar eerst ontbijten. Sanne en Lieke gruwelen altijd van deze boxen, maar het is beter dan niets. Er zit een sandwich, croissantje, jam en een gekookt ei in, samen met een flesje water. We ruilen het een en ander zoals gewoonlijk. Dan de koffers weer afgeven. Deze zijn nog steeds te zwaar. Maar ook nu gaat het goed. Al het water wat we nog hebben, moeten we weer weggooien en gaan door de douane en security. Nog iets in de tas? vragen ze. Nee hoor. We leggen alles in de boxen en de tas van Wendy wordt er weer uitgehaald. Hoe kan dit nu alweer? Ze maken de tas open. Ben erg benieuwd wat ik nu weer vergeten ben. Oja, het flesje yakult voor Lieke haar buik. Ze mag ‘m ter plekke opdrinken, de tas gaat weer door de scanner en dan is het goed. We kijken nog snel even bij de winkeltjes en dan is het wachten om te boarden. Om 08.30 uur vliegen we met Air Asia. We zitten dit keer erg krap. Helaas zit Lieke op een andere rij, maar de vlucht is maar 1,15 uur naar Bangkok. Lieke gaat toch slapen zegt ze, dus geen probleem. Als we op Bangkok aankomen staat er in de slurf al iemand van Air Asia iedereen op te wachten die een internationale vlucht hebben. Hij begeleidt ons waar we naartoe moeten. Dan komen we weer bij de winkels. We hebben nog 830 baht. Ieder dus 200 baht (€ 5,20) om daarvan wat eten te kopen. Hahaha dat is niet veel maar we hebben een lol gehad met wat ieder uitkiest. Sanne en Reinier gingen meteen naar de Mc Donalds. Sanne heeft haar kipnuggets gedeeld met Lieke zodat ze nog wat anders kon kopen. Lieke en Wendy gaan naar The Bakery. Daarna gaan we naar de gate. Ondertussen hebben we Bart op de app. Hij vliegt vandaag ook naar Denpasar. Spannend om helemaal alleen naar Denpasar te vliegen met een tussenstop op Singapore. Maar dit komt vast goed. Wij vliegen om 13.00 uur. Bart heeft inmiddels zijn koffer afgegeven (15,5) en is door de douane. Onze vlucht duurt 4,5 uur en dan nog een extra uur tijdverschil weer met Bali. Dat komt neer op 6 uur tijdverschil met Nederland. Als we landen is het even heel chaotisch. We moeten ineens toch een visum kopen, terwijl wij dachten dat dit voor 15 dagen niet nodig was. We moeten

€ 120,- betalen. Gelukkig hebben we nog extra euro’s mee. Na de douane gaan we eerst geld pinnen. Wat vervelend is op Bali, dat je max € 150,- kunt pinnen. We pinnen met 2 verschillende passen en zien morgen wel verder. Net als in Thailand is het hier bijna overal cash betalen. Ook de hotels. Soms kan het met creditcard. Dan gaan we op zoek naar een simkaartje. Maar iedereen doet dit en het is een drukste van ja welste bij XL Aiata en je moest zo goed oppassen dat je je eigen sim ook terug krijgt. Bij de telefoon van Wendy lukt het niet. Ze weten niet waarom en gaan het dus bij Telkomsel proberen. Dit lukt, we hebben weer bereik. Helaas nog niets van Bart gehoord, op de een of andere manier heeft hij geen wifi in het vliegtuig. We moeten nu wachten tot hij overstapt in Singapore. Wat we wel weten, is dat hij maar een half uur heeft om over te stappen en dat is niet veel. Wij gaan lopend naar ons hotel. We blijven hier 1 nacht en gaan dan morgenochtend Bart van het vliegveld halen. Als we ingecheckt hebben, gaan we eerst wat eten. We komen uit bij de erg gezellige winkelstraat (strip) van Kuta. Overal live muziek. We gaan eten op een erg gezellig pleintje waar een band speelt en mensen aan het dansen zijn. Erg leuk. Deze reis is echt een achtbaan. Zo zit je in de jungle en zo zit je in een drukke winkelstraat met band te eten. Na het eten lopen we nog een rondje, doen wat boodschappen en gaan terug naar het hotel. Inmiddels is het al 23.45 uur.

• 12 Augustus 2023 - 00:50

Mama:

Dit was een reisdag met in jullie achterhoofd ook van Bart. Ja, Kuta heeft winkels genoeg. Gelukkig is Bart inmiddels ook weer bij jullie. Heeft hij toch goed gedaan. Nu met z'n vijfen op pad. Maar eerst even Bart zijn jetlag wegwerken. Op naar een nieuwe dag op Bali.