Zaterdag 15 juli 2017 - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 juli 2017 - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 juli 2017

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

16 Juli 2017 | Verenigde Staten, Monticello

Zaterdag 15 juli 2017
Wat een ongelooflijke dag hebben we weer gehad. We zijn om 06.00 uur opgestaan en na het wassen de koffers ingepakt. Om 07.30 uur stond het ontbijt voor ons klaar. We aten in een soort huiskamer. In die huiskamer stonden allemaal spulletjes die je op de rommelmarkt bij Koningsdag nog niet zou kopen. Maar wel erg leuk om hier een dag te overnachten. Het ontbijt was echt super. Er waren pannenkoeken, scones, eieren, vers fruit, geroosterde broodjes, yoghurt enz. Na ons lekkere ontbijt zijn we vertrokken naar de Antilope Canyon. We hadden gereserveerd om 12.30 uur. Dan moesten we inchecken en om 13.00 uur zou de tour beginnen. Alleen onderweg kwamen we erachter dat we weer door een tijdzone gingen. We wisten niet zo goed waar en of we nu op tijd voor de tour zouden komen. Onderweg nog een lekker ijsje gegeten en gelukkig waren we op tijd om in te checken. Het was inmiddels 35 graden en kregen te horen dat de tour anderhalf uur uitliep. Rond 14.30 uur begon de tour. Nou het was het wachten waard. Wat was dat schitterend zeg. We deden de lower tour. Je gaat dan met een trap naar beneden (het is een kloof). Dan loop je door de kloof en soms is het best smal. Wat is het daar mooi zeg. Daar zijn gewoon geen woorden voor. We hebben echt schitterende foto's genomen en het was echt leuk om er door heen te lopen. In 1997 waren er nog geen trappen en toen het daar ineens heel hard begon te regenen, is de kloof volgelopen en zijn de mensen die erin zaten overleden. Vandaar dat er nu een paar trappen zijn om er weer snel uit te kunnen als het nodig is. Na de tour zijn we weer verder gereden en hebben we onderweg in een klein plaatsje bij een Chinees gegeten. Het was erg lekker. Daarna wilde Lieke nog een ijsje. De rest wilde niet, dus met z'n allen door de Mc Drive voor 1 ijsje. Wat hebben we gelachen zeg. Reinier wilde uitleggen dat alleen Lieke een ijsje wilde en dat de anderen graag door de Mc Drive wilde. Reinier vertaalde dit zo: They want a ijsje. We hebben echt met z'n allen in een deuk gelegen. Echt iedereen zegt zulke rare dingen op een dag. Daar kunnen we een boek vol van schrijven. We lachen wat af op een dag. Toen zijn we door Monument Valley gereden. Wat is dat mooi zeg. En dat met zonsondergang. Echt geweldig. Rond 21.30 uur kwamen we bij het hotel aan. Onderweg nog 7 herten bij de kant van de weg gezien. We zijn maar wat zachter gaan rijden, want ze stonden op nog geen meter van ons vandaan. We hebben nu een hele leuke hotelkamer met drie tweepersoons bedden. Dat wordt weer wat als we gaan slapen.

• 16 Juli 2017 - 10:41

Kitty En Henk:

Dag allemaal.
    Wat een geweldige reis maken jullie,en wat is het mooi,al die rode rotsen.
    We zijn weer benieuwd naar het volgende verslag.
    Geniet van jullie reis!
    Lfs .henk en Kitty