Dinsdag 22augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu Dinsdag 22augustus 2023 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy Poll - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22augustus 2023

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 Augustus 2023 | Indonesië, Kuta

Wat een super bed hebben we. Geweldig. Zo ontzettend groot dat je erin verdwijnt. We staan vroeg op omdat we vandaag om 07.30 uur opgehaald worden. Om 06.30 uur gaan we ontbijten. Het is een zeer uitgebreid ontbijtbuffet met zowel warm als koud, Indisch als Westers. Erg lekker allemaal. Het zit op de vierde verdieping en je kunt buiten rondom het zwembad eten. Wendy neemt een gekookt eitje en tikt ‘m tegen haar bord. Flashhhh oh nee het is een rauw ei. Alles zit onder hahahaha. Wat blijkt; ze maken je eitje precies zoals je wilt en wat doet Wendy, die pakt gewoon van de schaal van de koks. Oeps, foutje. De koks moesten er erg hard om lachen. Om 07.30 uur rijden we eerst naar Sanur naar het duikcentrum om alle spullen op te halen. Dan rijden we met nog 2 Nederlanders naar Padang Bai. Daar komen we bij een restaurant en bestellen vast lunch voor straks. We gaan ons helemaal klaar maken voor het duiken. We doen ons duikpak voor de helft aan een op de boot monteren we het trimvest etc. Als we bij onze duikplek aankomen, gaan we één voor één achterover vanaf de boot het water in. Er zijn hoge golven maar het gaat goed. Edy, onze duikintructeur, maakt een boei met een lijn vast aan de bodem op 6 meter diep. We gaan één één naar beneden. Dit is erg lastig om beneden te komen. Wat blijkt, we hebben nieuwe dikke pakken aan en hebben te weinig lood mee. We ploepen iedere keer naar boven. Bart gaat als een speer en is als 1e beneden. Reinier heeft het even moeilijk en komt even boven. Lieke en Wendy hebben erg veel moeite met klaren. Het lukt ons bijna niet om beneden te komen. Dan besluit Edy dat we met z’n allen naar boven gaan en even terug naar de boot. We krijgen extra lood. Nemen even pauze met wat water en snacks. Dan gaan we even terug naar een duikplek waar het 2 meter diep is. Dan hebben Wendy en Lieke meer tijd om te klaren en te wennen. Op de bodem doen we een paar oefeningen en dan gaan we met z’n allen genieten van de vissen en het koraal. We blijven klaren al is het soms erg moeilijk. We zien de boxvis en nog vissen waar we de naam niet van weten. Het is erg leuk en genieten. Zonder er erg in te hebben, zitten we op de 6 meter. Dan is het tijd om naar boven te gaan. We doen onze uitrusting uit en dan moet Reinier overgeven. Dit komt door de hoge golven en gedein van het water. We gaan terug naar het restaurant, gaan douchen en krijgen daar onze lunch. Na de luncht gaan we weer terug naar Sanur. Het is weer erg druk onderweg en doen er lang over. Bij de duikschool spoelen we onze pakken met schoon water, ruimen de spullen op en gaan terug naar Kuta. Daar zijn we nog net op tijd voor de zonsondergang. Erg mooi. We gaan even terug naar de kamer om te douchen en om te kleden. WE gaan lekker eten. We komen bij een soort Australische Chili’s terecht. Het eten is erg lekker en hebben weer live muziek. Dit gaan we thuis wel missen! Na het eten vinden we dat we een lekker ijsje verdiend hebben en lopen op ons gemak terug naar het hotel. Het was een spannende maar erg leuke dag!

• 22 Augustus 2023 - 21:50

Mama:

Wat is klaren? Je noemt het woord diverse keren. Wel spannend hoor in de zee met het duiken. Morgen toch weer?

Ben benieuwd of het nu gelijk lukt. Wel goed van Bart. Die heeft het helemaal door denk ik. Enfin s'avonds hebben jullie weer de gezelligheid van de muziek en het lekkere eten. Slaadp lekker en tot morgen. Xxxx